Co je to landing page a jak by měla vypadat?

Proč je landing page důležitá pro vaše podnikání?

Před tím, než se budeme věnovat trendům v designu landing page neboli vstupní stránky, ujasněme si, proč jsou vstupní stránky důležité. Jednoduše řečeno, landing page je jakákoliv samostatná webová stránka, na kterou se návštěvník dostane po kliknutí na odkaz z e-mailové kampaně, příspěvku na sociálních sítích nebo prostřednictvím online reklamy. Účelem landing page je přimět návštěvníka ke konkrétní akci, kterou může být například přihlášení k odběru newsletteru, vyplnění formuláře nebo nákup vašeho zboží či služby.

Dobře navržená landing page může být rozdílem mezi tím, jestli návštěvník váš web opustí nebo provede konverzi. Na rozdíl od běžných webových stránek, které jsou obecně navrženy tak, aby poskytovaly obecné informace o společnosti nebo produktu, landing page je vytvořena za účelem uskutečnění konverze. To znamená, že by měla být navržena s jediným cílem, a to generovat potenciální zákazníky nebo uskutečnit prodej. Tato stránka by se tedy měla vyhýbat jakémukoli rozptýlení, které by mohlo způsobit, že se návštěvník před provedením vámi požadované akce proklikne na jinou stránku.

Rozdíl mezi landing page a webovou stránkou

  1. Web je široká platforma, která obsahuje více stránek, které jsou tvořeny za různými účely a mohou mít rozdílné cíle. Landing page je na druhé straně jediná stránka s jedním konkrétním účelem, a to transformovat návštěvníky stránky na potenciální zákazníky nebo zákazníky.

  2. Webové stránky mají obvykle mnoho obsahu (text, obrázky, videa atd.), který poskytuje informace o majiteli webu a jeho produktech nebo službách. Landing page má zpravidla méně obsahu a více se zaměřuje na poskytování stručného a přesvědčivého sdělení.

  3. Webové stránky obvykle obsahují tlačítka a odkazy na sociální sítě, které umožňují návštěvníkům spojit se s majitelem webu nebo se dozvědět více o jeho produktech a službách. Landing page by kromě výzvy k akci neměla obsahovat žádné odkazy, aby návštěvníky neodváděly od konverze.

  4. Webové stránky jsou obvykle navrženy s více možnostmi navigace, které uživatelům umožňují prozkoumat různé oblasti webu. Landing page má naopak minimální možnosti navigace (pokud vůbec nějaké), aby co nejméně elementů odvádělo návštěvníka od provedení akce.

Klíčové prvky efektivní landing page

Trendy oblasti designu landing page

Nejnovější trendy v oblasti designu vstupních stránek spočívají například v následující bodech.

Minimalistický design

Jedním z nejoblíbenějších trendů posledních let je minimalismus. A není to žádným překvapením, jelikož minimalistický design je čistý, jednoduchý a příjemný na pohled. A co je nejdůležitější, je také vysoce efektivní z hlediska míry konverze. Pokud jde o landing page, méně je rozhodně více. Čistý a přehledný design pomůže zaměřit pozornost návštěvníka na vaši výzvu k akci (CTA), která je nezbytná pro generování potenciálních zákazníků a konverzí. Tento typ designu se zaměřuje na jednoduchost a funkčnost čímž uživateli umožňuje jednoduchou orientaci. Pro minimalistický design je typické využití jednoduchých fontů a vytváření velkého prostoru mezi prvky. 

Video pozadí

Video je jedním z nejúčinnějších marketingových nástrojů, který je k dispozici. Je to poutavý a vizuálně přitažlivý způsob šíření sdělení a může být extrémně účinný v míře konverze. Začleněním videa do designu vaší landing page je skvělým způsobem, jak dodat vaší stránce osobitost a udělat ji pro návštěvníky zapamatovatelnější.

Rozdělení obrazovky

Landing page s rozdělenou obrazovkou jerelativně novým trendem, který je stále populárnější. Tento typ designu zahrnuje rozdělení obrazovky na dvě poloviny, přičemž každá polovina obsahuje jiný obsah.
Tímto způsobem lze zvýrazňovat dva různé produkty nebo služby,  porovnávat dvě možnosti nebo poskytovat více informací o jednom produktu či službě.

Vlastní ilustrace

Vlastní ilustrace jsou způsobem, jak přidat zajímavost a originalitu vašemu webu nebo landing page.
Začleněním vlastních ilustrací bude vaše stránka lépe zapamatovatelná a vynikne od konkurence. Při správném použití mohou také pomoci zvýraznit důležité prvky, jako jsou tlačítka apod.

Interaktivní prvky

Interaktivní prvky jsou dalším skvělým způsobem, jak zaujmout návštěvníky webu a povzbudit je ke konverzi. Může se jednat například o kvízy, ankety, průzkumy, kalkulačky nebo hry. Tyto prvky mohou pomoci zlepšit uživatelský dojem a shromáždit cenná data, která lze použít ke zlepšení vaší marketingové strategie.