Jak založit Business Manager na LinkedIn

Sociální síť LinkedIn letos v roce 2022 spustila novinku Business Manager, která zjednoduší vaše marketingové aktivity. Jedná se o vítanou novinku pomocí, které je možné seskupovat reklamní účty, stránky a zaměstnance v organizaci. Zároveň je možné osobám nebo firmám udělit přístup a nastavení role (oprávnění k úpravám

Založení Business Manager na LinkedIn

Nejprve je nutné založit účet.

Ten založíte na oficiálním stránkách kliknutím na tlačítko Založit Business Manager (Create Business Manager).

Pokud jste přihlášeni k svému účtu systém vás hned přesměruje k dalšímu kroku. Nebo vás vyzve k přihlášení či registraci účtu na LinkedIn. Jakmile se přihlásíte k svému účtu, nebo vytvoříte zcela nový účet zobrazí se vám jednoduchý formulář (Create Business Manager account). Vyplňte název firmy, email a následně zaškrtnete jednu z možností. První možnost je jestli účet bude sloužit výhradně k vašemu podnikání a druhá možnost je jestli bude účet sloužit k správě dalších projekt (druhá možnost s týká spíše digitálních agentur, které spravují účty několika klientům).

Pozvěte lidi do účtu

Velmi snadno můžete jednotlivě nebo hromadně pozvat lidi, kteří budou pracovat na správě Business Manageru. Stačí kliknout na modré tlačítko a uvést emailové adresy, které se nemusí shodovat s existujícími účty na LinkedIn. Každému jednotlivci také nastavte roli. Role má vlil na práva – kdo co může v Business Manageru vykonávat.

Pozvěte partnery do účtu

Přidání partnera lze provést pomocí zadání jeho Business ID. Důležité je zmínit, že přidání partnera mohou pouze uživatelé s rolí Admin. Následně u partnera zvolte, jaké stránky a účty pro reklamu s ním chcete sdílet.

Jak přidat stránky do Business Manager

Pokud přidáváte stránky, kterou jsou ve vašem vlastnictví je to velmi jednoduché. Stačí kliknout na tlačítko Přidat stránku (Add Pages) a následně potvrďte příkaz. Pokud budete přidávat stránky, které nejsou Vaše ani partnera pořádejte o přístup k stránce (Request acces). Následně k stránce udělte přístup lidem v Business Manageru a zároveň vyberte příslušnost roli pro ovládání. Oproti Facebook Business Manageru je tento krok možný pouze přes stránku samotnou.

Připojení reklamního účtu

Rozklikněte Účty pro reklamu (Ad accounts). Následně klikněte na tlačítko Přidat účty (Add accounts) a můžete si vybrat celkem ze 3 možností.

V případě připojení více účtu naráz využijte CSV. Pokud budete připojovat pouze jeden vlastní reklamní účet ideální možností je zvolit ID.